lauantai 8. joulukuuta 2018

Lannistajakuhan mafia

Kirjoitin aikaisemmin siitä, kuinka masentuneen ihmisen voimaeläimen on korvannut lannistajakuha. Tuskailin itse sen kanssa, että tarvitsisin paremman tuolin tietokoneella pelaamiseen mutta lannistajakuha päässäni ehtii haukkua harrastukseni tyhmäksi/lapselliseksi/vääräksi, joten ratkaisen tilanteen luopumalla harrastuksestani.

No. Nyt kun on tämä masennuksesta paranemisen ihmiskoe meneillään, niin päätin ottaa vastuuta (#MiiaMoisio) ja vastustaa lannistajakuhaa. Sanoin sille, että ei kuule, sinä en minun hyvinvointia määritä ja minä menen nyt ja ostan sen tuolin ja ratkaisen tämän tilanteen niin kuin terve, normaali ihminen.

Kävin ostamassa tuolin. Se on hyvä.

Lannistajakuhassa on vain se huono puoli, että se ei toimi yksin. Sillä on oma mafia. Ja jos lannistajakuhaa uhmaa, niin se lähettää jonkun lukuisista kätyreistään kostoreissulle. Minun perääni lähetettiin tällä kertaa Pepe: Perusteeton Pelko.

Pepe on salakavala. Se livahtaa huoneeseen, jossa pelaan ja istahtaa hiljaa sängynlaidalle ja on ihan niin kuin ei olisikaan. "No mitä nyt?" minä ärähdän sille. "Ei mitään" se vastaa ja jää katselemaan pelaamistani. Jatkan pelaamista. Kuluu hetki, kuluu toinen.

Pepe: "Niin että sitä minä vaan tässä mietin, että aika kalliin tuolin ostit."

Minä: mm-hmm

Pepe: "Tietokonepelaamista varten. Tuolin. Mitäs se maksoikaan? Satasen? Paljonko terveellistä ruokaa sillä rahalla ois saanut?"

Minä: Mulla on ihan hyvä rahatilanne, voit lähtee kiitos vaan.

Pepe: "Niiiin ei kun mietin vaan, että se se vasta harmillista olisi, jos tässä kuussa tuleekin jotain yllättäviä menoja ja veronpalautuksetkaan ei ole vielä tullut ja lapsen päivähoitomaksu on maksamatta, niin sinä menet ja tuhlaan sata euroa tuoliin, niin mitäs jos sun rahat nyt loppuu ja kuolette kaikki nälkään, taidat olla aika itsekäs ja sitäpaitsi huono talousasioissa ja Lannistajakuha pyysi muistuttamaan että sulla on vieläkin ihan huono ja säälittävä harrastus."

Sitten se nousee ja lähtee, enkä minä ehdi puolustautua.

Olisin sanonut sille, että haista sinä Pepe paska. Vai olisinko? Oliko Pepe sittenkin oikeassa. Voi helvetti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

"Jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin älä sano mitään" -Rumpali